Hur kan jag redigera listorna »Säkra avsändare« och »Blockerade avsändare«?
Med hjälp av listorna »Säkra avsändare« och »Blockerade avsändare« kan du bestämma hur e-post från dessa avsändare ska hanteras.
Vad betyder listorna »säkra avsändare« och »blockerade avsändare«?
Om e-postadresser eller hela domäner läggs till i listan över blockerade avsändare, klassas de som opålitliga. E-post från dessa avsändare kommer då inte att accepteras i framtiden.
Om e-postadresser eller hela domäner läggs till i listan över säkra avsändare, klassificeras de som betrodda. E-postmeddelanden från dessa avsändare kommer då att accepteras i framtiden.
Hur kan jag göra inställningarna i STRATO kundinloggning?
För att kunna göra de önskade inställningarna måste du först logga in i STRATO kundinloggning och gå till e-posthanteringen i respektive paket.
Klicka på den e-postlåda du vill använda.
Vik nu ut fliken »Upprätta skräppostskydd / Säkra och blockerade avsändare« och välj länken »Säkra och blockerade avsändare«.
Med hänsyn till anvisningen kan du nu lägga till respektive e-postadress eller domän i din personliga lista med »Säkra avsändare« eller »Blockerade avsändare«. Ange respektive text i namnfältet, välj lämplig lista och klicka på »Spara«.
Observera
Observera att du endast bör lägga till betrodda domäner – som strato.de, microsoft.com, etc. – med försiktighet på listan »Blockerade avsändare«. Annars kanske du inte får viktig avtalsinformation eller t.ex. e-postmeddelanden med länkar för återställning av lösenord.