Startseite Blogg Stor framgång för FöretagarAllsvenskan: STRATO-projekt vinner PR-pris

Stor framgång för FöretagarAllsvenskan: STRATO-projekt vinner PR-pris

Photo: The Spinn Award and a certificate

PR-projektet för FöretagarAllsvenskan, skapat av Spotlight Communications och STRATO, har vunnit guld i den prestigefyllda PR-tävlingen Spinn i kategorin Årets Business to Business 2025. Priset är ett stort erkännande av den innovativa och effektiva idé som förverkligades med FöretagarAllsvenskan. Juryn uppmärksammade strategin och genomförandet av kampanjen som fokuserar på att göra innovativa idéer till verklighet. De motiverade vinsten med följande ord: ”Vinnaren är en studie i klassisk lanserings-pr. Det här är pr by the book. En riktig bestseller”.

Priset, som delas ut av branschorganisationen PRECIS, delas ut varje år i Stockholm och uppmärksammar den bästa marknadsförings-PR:n i Sverige.


Frank Zopp, presstalesperson för STRATO, tog emot priset personligen.

– Vi är otroligt stolta över det här projektet, som föddes ur idén att inspirera till entreprenörskap i Sverige. Det ligger mycket arbete bakom, liksom modet att pröva något nytt. Att vi nu uppmärksammas med detta pris är både en belöning och en sporre för att bygga vidare på projektet, säger Frank Zopp.

Om FöretagarAllsvenskan
Projektet som lanserades av STRATO och Spotlight är en månatlig sammanställning baserad på den senaste datan från Bolagsverket, som visar nettotillväxten av företag i Sverige. Statistiken fungerar som en indikator på den aktuella ekonomiska situationen i Sverige som helhet samt i dess län och kommuner. Dessutom jämför FöretagarAllsvenskan olika län med varandra, vilket gör det möjligt att identifiera och kora vinnarna i en kvantitativ tävling i entreprenörskap. STRATOs mål med FöretagarAllsvenskan är att inspirera de som vill bli företagare och att lyfta fram de som gör det enklare att starta företag och vara företagare i Sverige.

Profilbild för Noelle Feuer